افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

یارب از عرفان مرا پیمانه‌ای سرشار ده
چشم بینا، جان آگاه و دل بیدار ده

«صائب تبریزی»

آخرین دختر

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۴:۱۶ ب.ظ

« قصه ی نادیا مراد روایتی‌ست هولناک از فاجعه...خواندن این کتاب برای هرکس که می خواهد شناختی از گروه موسم به دولت اسلامی( داعش) داشته باشد ، یک ضرورت است ، قصه ی نادیا مراد ، غریو بلندی‌ست برای اقدام ، شاهدی‌ست بر معجزه ی اراده ی انسان برای زنده ماندن و در عین حال نامه ای‌ست عاشقانه برای وطنی که نابود شده و خانواده ای که جنگ آن را از هم پاشیده است . نادیا با تمام القابی که زندگی به اجبار  به او چسبانده مبارزه کرده است ، القابی  همچون یتیم ، قربانی تجاوز ، برده و آواره و  برای خود عناوینی خلق کرده تا ان ها را جایگزین نماید : نجات  یافته ، رهبر ایزدی ، حامی حقوق زنان  و سفیر حُسن نیت سازمان ملل‌...»

[ بخشی از یادداشت های پشت جلد کتاب ] 

اسم کتاب و توضیح جلدش خواهر و دختر خاله ی نوجوون سیزده چهارده ساله ام رو کنجکاو کرده بود  .با دیدن اسم داعش ترس و وحشت توی چشماشون موج می زد . از من موضوع و روند داستان رو می پرسیدند و گاهی خودشون کتاب رو ورق می زدند و تصاویرش رو نگاه می کردن و  می پرسیدن سرنوشت آدمای تو این عکس چی شد ؟ و من نمی دونستم چه جوابی به نرگس و مهدیه بدم . چطوری به مهدیه و نرگس می گفتم که یه جایی از دنیا یه عده جاهل که بویی از انسانیت نبردن  به اسم دین و قرآن  ، دخترای هم سن و سال اونا رو به بردگی می گیرن ، برادر ها و پدرهاشون رو به وحشیانه ترین حالت ممکن قتل عام می کنن و از سرنوشت مادر ها و مادربزرگ هاشون خبری ندارن... . نرگس مدام می پرسید با دخترا چیکار کردن؟ نادیا چی شد ؟ کشته شدن؟ و من با خودم می گفتم نرگس سیزده ساله  چی می فهمه از لغت تجاوز و سبیه و برده ی جنسی؟  نرگسی که فکر می کرد کار داعش فقط سر بریدنه ...

رفتار همسر های داعشی ها هم توی این کتاب جالب بود . زن ، مظهر عطوفت و مهربانی و احساساته و می بینیم که این احساسات چجوری میتونی هم نجات دهنده باشه و هم کشنده

فکر می کنم برای  نادیا و باقی دختر های داستان ، سکوت و عدم اعتراض آدم هایی که این همه ظلم و جنایت و فریاد  رو می دیدن ، اما دم بر نمی آوردن  دردناک تر از تجاوز به روح و جسمشون بود . 

نادیا اولین دختری نبود که محتمل این همه درد و رنج شد ، اولین دختری نبود که نجات پیدا کرد ،  اعتراض کرد و ساکت نموند ولی به قول خودش ای کاش آخرین دختری باشه که راوی چنین قصه ی تلخ و غمناکیه...

اسلامِ خود ساخته ی داعش از «اسلام خود ساخته ی یزید» هم بدتر بود

به امید اینکه یه روز صلح و عدالت و برابری  رو در تمام جهان ببینیم .... 

  • ۹۸/۰۶/۱۳
  • همدم ماه

نظرات  (۱۱)

  • دچارِ فیش‌نگار
  • عه درباره زنان ایزدی هست؟

    جالب باید باشه

    سلام

    پاسخ:
    سلام 
    بله در مورد حمله داعش به روستای کوچو و نسل کشی ایزدیانه
    :)

    ممنون بابت معرفی این کتاب خوشم اومد از این کتاب

    پاسخ:
    خواهش میکنم بهار جان :) 
  • سیده زهرا .ف
  • فعلا کتابدونیم پره

    کجایی بیام ازت بگیرم کتابو قرض(لبخند)

     

    کتابای حیفا و دفترچه نیم سوخته تکفیری هم درباره داعشه

    قشنگ بودن تونستید بخونید.

     

    تسلیت میگم ایام محرم رو.

    پاسخ:
    قابل شما رو نداره سیده زهرا جان ، شما آدرس بده خودم برات میارم یا پست میکنم :) 
    ممنون از معرفی سعی میکنم تو فرصت مناسب حتما تهیه کنم :)

    منم تسلیت میگم ،  التماس دعا 🙏 

    چقدر وحشتناک

    پاسخ:
    اوهوم...
  • دکتر ِ مهربون
  • سلام

    بابت معرفی کتاب ممنونم

    باید خوندنی باشه

    پاسخ:
    سلام 
    خواهش میکنم :)
    امیدوارم مفید واقع بشه و خوشتون بیاد 

    (به امید اینکه یه روز صلح و عدالت و برابری رو در تمام جهان ببینیم...)

     

    راستش رو بخوای من چند وقت پیش امیدوار ترین انسان جهان نسبت به این آرزو و خواسته بودم!و الآن نا امید ترین !!

     

    وقتی قرآن رو می بینم و میخونمش که نوشته..اکثرهم لا یفهمون لا یعقلون لا یتذکرون ووووو....

    و البته رفتار مردم و سطح پایین تفکرات و خواسته هاشون رو میبینم.

     

    می فهمم این آرزو بی نهایت دوره...

     

    البته آرزو و دعا برای ظهور امام زمان شاید تنها راه حل باشه!

    پاسخ:
    نا امید نباشید ، اون روزی که صلح و عدالت رو ببینیم همون روزیه که حضرت مهدی (عج) ظهور می کنند و الان هم که در دوره ی آخرالزمان هستیم و نشانه هاش رو میبینیم 
    از خودمون شروع کنیم تا ان شاء الله این آرزو هرچه زودتر تحقق پیدا کنه:) 

    دعا ، انتظار و عمل در این راستا :) 

    کتابای جهرمی هم خیلی خوبه

    ممنون از معرفی

    و اینکه تنها داعش نیست که همچین رفتاری داشت

    خیلی جاها هستن داعشیایی که اسم خودشونو مرد گذاشتن ...

    پاسخ:
    خواهش میکنم ، از شما هم ممنون ان شالله تو یه فرصت مناسب مطالعه میکنم :)
    بله متاسفانه  دقیقا ... 
  • یک دختر شیعه
  • وای همدم من اصن جرأتشو ندارم بخونمش...😔

    پاسخ:
    خوندنش واقعا هم جرأت میخواد‌‌‌...😢

    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

     

    ایام بر شما تسلیت باد

    عزاداری هاتون قبول

     

     

    ممنونم بابت معرفی این کتاب...باید جالب باشه...

    یادمه یه بار هم یه مستند در مورد این زنان نشون میداد...

    وقتی از این داستان ها اطلاع پیدا می کنی، ایثار مدافعین حرم و خانواده هاشون معلوم میشه...

     

     

     ناسپاس نباشیم صلوات

     

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب

    یا علی

    پاسخ:
    سلام . و ایاکم احسن الجزاء
    بر شما هم تسلیت و التماس دعا 
    قبول حق ، از شما هم قبول باشه ان شالله

    خواهش می کنم ، امیدوارم مفید واقع بشه
    دقیقا حین خوندن کتاب هی فکر می کردم اگر داعش  به کشور و شهر ما حمله می کرد چی میشد ؟  خدا حفظشون کنه 

    اللهم صلی علی محمد و آل محمد 

    ممنونم ، عاقبت همه به خیر 

    بیشتر اعصابم خرد میشه وقتی فجایع رو تو ذهنم تصور کنم

    پاسخ:
    واقعا دردناکه...:(
  • نمایندگی تعمیرات اسنوا
  • ممنون از معرفی کتاب

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">