افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

یارب از عرفان مرا پیمانه‌ای سرشار ده
چشم بینا، جان آگاه و دل بیدار ده

«صائب تبریزی»

تا دُرد نیاشامی، زین دَرد نیارامی...

يكشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۵:۱۵ ب.ظ

پنجشنبه که امتحان باکتری ها رو دادیم ، با الهه انقدر تو دانشگاه موندیم که جز صدای بلبل ها و هوهوی باد دیگه صدایی نیومد . اومدم خونه پنلم رو باز کردم که بنویسم ترم چهار تموم شد و از سختی هاش بگم و از درس هایی که ازش  گرفتم اما دیدم چیز زیادی از این ترم یادم نمونده . انگار همه ی اتفاقات تو یه روز افتاده. انگار همه ی این  درس های وحشتناک  رو تو یه روز داشتیم . یه روز که یا نمیتونی ازش چیزی بنویسی یا اگه بخوای بنویسی صد روز طول می‌کشه ... . این ترم تموم شد ولی هنوز پس لرزه هاش داره می لرزوندم. نمره های بعضی درسا که واسم مهم بود رو نگاه میکنم و میبینم دلخواه نیستن اما یادم میاد چند روز پیش که ریحانه مدام از رتبه و نمره حرف میزد بهش گفته بودم نمره و رتبه برام مهم نیست . بهش گفته بودم که وقتی می رفتم کلاس آناتومی که از پنجاه نفر گاهی وقتا فقط هفت نفر توش شرکت کرده بودن ، خیلی چیزای  مفید به غیر از درس  از استاد یاد گرفتم . نمره ی کمِ خودم رو بیشتر از نمره ی زیاد نفر اول کلاس دوست دارم . چون منم می‌تونستم نیام سر کلاس،  استاد که حضور غیاب نمیکنه و بشینم خونه و باکتری بخونم . که «ر» رفته بود پیش استاد دانش ! و به من اشاره کرده بود و گفته بود شما نهادیا فقط به چادریا نمره می دید ... و  گفته بودم دوستی رو مگه میشه با نمره و رتبه مقایسه کرد و سرش رابطه های قشنگمون رو خراب کرد ؟ ولی شبش که سارا بهم از حرفای بچه ها پشت سرم گفت تا صبح گریه کردم .  دیدم چقدر این ترم دوستی ها سر نمره و نمره بازی خراب شد. که چند روز قبلش عاطفه بهم گفته بود هنوز اولشه کم کم دوستای واقعیت رو میشناسی و بعد دیگه حتی دلت نمی‌خواد بهشون سلام کنی . اما بازم  سرِ آخرین  امتحان  به «ر» سلام کردم و جوابم رو نداد... 

تا میام ناراحت شم ، میگم عیبی نداره . این راهیه که خودم انتخابش کردم . که توش دنبال چیزای با ارزش تری باشم و ان شاء الله یه روز به دنبال خودش رتبه و نمره ی خوبی  رو هم خواهد آورد ... 

به هر حال این ترمِ طوفانی تموم شد ، ترمی که نمی‌دونم بهترین خاطره ها رو توش داشتم یا بدترین ها ؟ اما الحمدالله علی کل حال :) 

+ خدایا ، کمکمون کن که از طرف ما بدی و شر به کسی نرسه و بدی و شر بقیه،  بد و بد دل و سنگدلمون نکنه....

  • ۹۸/۰۴/۰۹
  • همدم ماه

نظرات  (۱۹)

چه قدر کم مینویسی... چه قدر من دلم تنگه برات🤗 انقدر که چند شب پیش خوابت رو دیدم😌
پاسخ:
اره یه مدت دلم به نوشتن نمی رفت ... قربون تو برم  من 🤗⁦🌸   چه هیجان انگیز ، ان شالله یه روز هماهنگ کنیم از نزدیک ببینیم همو  😙:) 
  • تسنیم ‌‌
  • سلام سلام
    چه خوب که باز نوشتی :)
    امیدوارم بهترین رفقات رو زودتر پیدا کنی، اینارم به زودی فراموش می‌کنی :)
    پاسخ:
    سلام سلام تسنیم جان :) 
    چه خوب که بازم دارم باهات صحبت میکنم 🤗🌸🌿 (:
    ان شالله که خدا کمکمون کنه رفیق خوبی باشیم و رفیق خوبی هم پیدا و انتخاب کنیم :) 
    سلااام
    دیروز دوباره وبلاگت رو باز کردم و خواستم برات پیام بذارم
    دیدم اون گوشه نوشتی که به روز نمیشه
    گفتم شاید نمیخوای دیگه کامنت بگیری
    ولی جات خالی بود عزیزم
    خیلی خوشحال شدم ستاره ات رو روشن دیدم‎(:‎
    پاسخ:
    سلاااام😍 
    ممنونم دوست عزیزم ، همیشه لطفت شامل حالم میشه و از دیدن پیام های ناگهانیت خوشحال میشم🤗🌷 
    منم خیلی خوشحال شدم از دیدن اسمت و  کامنتت عزیزم:) 
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا


    به حاشیه ها توجه نکنید...همیشه خودتون را با خودتون مقایسه کنید...
    یادمه زمان دانشگاه، همیشه می رفتم با استادی درس می گرفتم که کسی جرات نمی کرد با ایشون درس بگیره از بس سخت می گرفت...بعضی را با نمره ناپلئونی پاس می کردم و بعضی را می افتادم و دوباره هم با ایشون می گرفتم...
    علتشم این بود که می خواستم مطلب را اساسی یاد بگیرم نه اینکه یه چیزی سمبل کنم و تمام...
    الان خیلی سال از اون موقع می گذره...اما هنوز که هنوزه، بنده اون مطالب را می دونم و ازشون استفاده می کنم اما خیلی از کسانی که در فکر نمره بودند و اینکه فقط رتبه بیارند، انصراف دادند...حتی از خیلی هاشون خبر دارم که مدرک را هم گرفتند ولی برای قاب کردن روی دیوار...همین...

    اینکه می بینید افراد مانع ایجاد م یکنند یه امر طبیعیه...امروز در درس و دانشگاهه، فردا در کار و زندگی...مهم نیست...بهشون توجه نکنید...یه روز خودشون متوجه میشن که عمرشون را تلف کرده اند...

    یه جمله ای هست که میگه: "اونی که پشت سر من حرف می زنه، خودش هم می دونه جاش همون جاست...پشت سر من"



    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام ، و ایاکم احسن الجزاء:) 
    بله تمام سعی من هم بر همینه که از حاشیه دور باشم و خودم رو با خودم مقایسه کنم اما فضای رقابتی و تحصیلی گاهی وقتا ناخودآگاه آدم رو درگیر چنین مسائلی  می کنه ، ان شالله خدا کمکمون کنه که از اهداف اصلی دور نشیم 
    چقدر خوب ، آرزومندم در این راه ثابت قدم و همیشه موفق باشید. 
    بله همینطوره  ، تا بوده این موانع بوده ، باید صبر و بردباری مون رو بالا بریم .

    ممنون بابت توصیه ها و حرف های امیدوار کنندتون:)

    عاقبت همه ختم به خیر باشه ان شاءالله
  • دچارِ فیش‌نگار
  • عه شما هستید هنوز؟
    یوقت نیای سر بزنی!؟ :)
    پاسخ:
    سلام علیکم 
    بله بودیم و  هستیم سر هم می‌زدیم  فقط حرف نمی زدیم:)
    سلام 
    چند ماه بود ننوشته بودین!
    خب این تصمیم شخصی خودتونه ولی من پیشنهادم اینه که تو دانشگاه وارد مسائل سیاسی نشین، یه تجربه‌ست دیگه :)
     از توضیحات بیشتر هم معذوریم :)
    پاسخ:
    سلام 
    بله ، گوشه ی عزلت اختیار کرده بودم :) 
    سعی خودم رو  میکنم در واقع تا حالا وارد مسائل سیاسی نشدم فکر کنم هر چند که دلم میخواد در مورد این چیزا اطلاع داشته باشم  :)) ، این مسائلی که اواخر این ترم درگیرش شدم بیشتر سر دوستی و حاشیه هاش بود که پیش میاد به هرحال،  باید دایره ی دوستی هام رو کم تر اما با ارزش تر کنم :)
    عزیزم :)
    تو بی‌شک بهترینی.
    پاسخ:
    قربونت برم عزیزم ممنونم از نگاهت ، تشویق  بقیه علاوه بر اینکه دلگرم و خوشحالم می‌کنه  ، نگرانم هم می‌کنه  امیدوارم که خوبی هامون تو ذهن بقیه پر رنگ تر  و موندگار تر از بدی ها و   نواقصمون باشه :) 
  • رومی زنگی
  • سلام عزیزدلم دلم خیلی برات تنگ شده بود معلوم هست کجایی تو؟! 
    پاسخ:
    سلام رومی جانم 😍 منم دلم برات تنگ شده بود مهربون جان ، همینجاها بودم فقط ساکت بودم 😅 
  • جناب منزوی
  • سلام
    خدارو شکر که گذشت :)
    ان شاءالله که موفق می شید
    پاسخ:
    سلام 
    خداروشکر :)
    ممنونم 
    قسمت های سخت هنوز مونده...
    پاسخ:
    آره دقیقا این قصه سرِ دراز دارد  ،   ولی سخت ترین درس های علوم پایه رو تو این ترم داشتیم...
    مثه برق و باد گذشت انگار .. (:
    موفق باشی عزیزم *_*
    پاسخ:
    سلام یاسمن جان (: 
    آره گذشت خداروشکر :)
    ممنون عزیزم ، موفق تر باشی 😊😙
    سلام 😊
    تا درد نیاشامی، زین درد نیارامی...

    پاسخ:
    سلام و درود  :) 
    ما درد را به ذوقِ مِیِ ناب می کشیم ...
    سلام*_*
    پاسخ:
    به به ببین کی اینجا ست ^.^
    سلام ^_^
    سلام من رو به اون دوستت که ماشین رو انداخته بود توو جوب برسون 😁
    دلم براش تنگ شد! کاش بیشتر ازش بنویسی 😁
    پاسخ:
    :)))
    خاطرات رانندگی به تاریخ پیوست دیگه ،  منم که  فعلا ماشین ندارم و کسی هم ماشینش  رو نمی‌ده تا خودم ماشین رو تو جوب بندازم:)))
  • ساناز هستم
  • نمره درسای علوم پایه که مهم نیست... منم با همین دید اومدم جلو تا حالا. کسب چیزهای با ارزش‌تر.
    دوستی خوب تو این دوره ها و درسای سخت خیلی کمک کننده‌ست ولی اونقدر جو رقابتیه که گاهی نمیشه اعتماد کرد. یکی از دوستانمون نمونه سوال پاتولوژی داشت و به هیچ کس نداده بود و ما بعدا فهمیدیم!
    پاسخ:
    آره دقیقا :) 
    اوهوم ، من خودم سعی می کنم با دوستای ترم بالایی و ترم پایینی هم ارتباط داشته باشم و از ترم بالایی ها کمک بگیرم و به ترم پایینی ها کمک کنم . فکر کنم اینجوری یکم از جو رقابتی مسموم کاسته بشه . 
    از این دست دوستا که نمونه  سوال دارن ولی یه کسی نمی گن که دیگه هیچی:)) ما خودمون حتی مباحث حذف شده رو گاهی بچه ها می دونستن حتی نماینده هم اعلام نمی کرد کسی هم بمون نمی گفت مخصوصا ما که خوابگاهی نبودیم 
  • هیوا جعفری
  • رفاقتا کلن همینطوری شده جدیدن :/ منم تو دانشگاه رفیق اینطوری البته نه سر نمره ولی چیزای زیاد دیگه ای، داشتم و شناختم :/ 
    خدا کمکمون کنه :)
    پاسخ:
    اوهوم ، ان شالله دوستای خوبی باشیم و دوستای خوب داشته باشیم 
    ان شاء الله:)
  • نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک
  • قشنگ بود موفق باشید

  • تعمیرات یخچال بوش
  • زیبا بود ممنون از شما

  • نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی
  • بسیار آموزنده بود امیدوارم خدا کمک کنه به شما در تمام مراحل زندگی پیروز باشید

    پاسخ:
    ممنونم همچنین 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">