افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

یارب از عرفان مرا پیمانه‌ای سرشار ده
چشم بینا، جان آگاه و دل بیدار ده

«صائب تبریزی»

بیو بریمش...

سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳ ب.ظ

دلم به شدت گرفته ، هوای شهرمون  بر عکس خیلی شهرا که برفی و بارونی بود ، صاف و بهاری بود تو این هفته .

چند شب پیش یه آهنگ محلیِ ( نمی‌دونم دقیقا کجایی) خیلی قشنگ از تو اپ آخرین خبر پیدا کردم ، گوش دادنش حالم رو بهتر می‌کنه :) 

 


دریافت
حجم: 11.5 مگابایت

به نظرم انجام یه کار کاملا عاقلانه بدون در نظر گرفتن قلب و احساس  یه کار احمقانه است . شایدم اینجوری نباشه ولی دلم میخواد بگم  به قول اون آقاهه تو اون داستانه `تجربه ی کهنه ی مرا ` باور کنید .

تا حالا شده تلاش کنید کسی رو دوست داشته باشید ولی نتونید؟ 

  • ۹۸/۰۸/۲۸
  • همدم ماه

نظرات  (۱۷)

سلام

خیلی چیزهارو سعی کردم عاقلانه دوست داشته باشم

ولی همین اجبار کارو خیلی خیلی سخت تر کرد

شاید اگه قرار نبود به خودم بقبولونم که دوستش دارم انقدر اذیت نمیشدم و حتی شاید راحتتر اخت میشدم

ولی وقتی یه چیزی تو مغزت دائم تکرار میکنه تو نهاااایتا باااااااید به این علاقمند بشی

انگار یه سد محکم همون موقع ایجاد میشه برای دوست نداشتنش

معمولا بعدا که اون فشار از بین میره یا اون شرایط اجبار از بین میره نگاه میکنم میبینم چقدر اون موضوع قابلیت ایجاد علاقه داشته و تعصب منفی نمیذاشته آدم بدون انکار بهش نگاه کنه

شاید اگه در شرایط خنثی در اون شرایط قرار میگرفتم سه سوته علاقه ایجاد میشد

ولی همین که همه توقع دارن خوبی هاشو ببینی و حتتتما علاقمند بشی اصلا خودش مساله اس

ولی آدم گارد خودشو بدون تعصب باز کنه احتمال ایجاد علاقه هست

پاسخ:
سلام  :)
 حرفات رو قبول دارم ، اجبار کلا باعث لجبازی میشه و حالا اگه یکی مثل من به طور طبیعی لجباز باشه شرایطی مثل اجبار، گاردی که میگی رو توش بیشتر می‌کنه.
و شاید همین چیزایی که گفتی رو  بارها نه صرفا تو دوست داشتن ، تجربه کردیم ولی به از بین بردن اون تعصبی که داریم فکر نکردیم 

ممنون که نظرت رو گفتی من جان ، خیلی وقتا پیشنهادها و استدلالهایی که تو  نظراتت هست  بهم کمک کرده :)

اره تا حالا شده.خیلی هم شده

ببین منی که الان دارم اینجا ییییییخ میزنم زیر پتو و بیرون برف میباره بهت میگم خوشبحالت که با سه لایه لباس زیر پتو سردت نیس :))

 

اهنگ هم متعلق به استان فارس میتونه باشه.

پاسخ:

امروز یه خورده بارون اومد ولی هوا همچنان نرماله و زیاد سرد نیست :)) 

احساس میکنم این آهنگ بین فارس ها و بختیاری ها و خوزستانی ها یه جورایی کلمات مشترک داره و  با کمی تغییرات آهنگ محلی این سه جا حساب بشه ، تو آخرین خبر هم سر اینکه این آهنگ دقیقا مال کجاست بحث بود

این آهنگ شوشتری است، اهالی شوشتر در خوزستان هنگام بردن عروس این آهنگ را می خوانند. 

 

پاسخ:
ممنون :)
خیلی حس خوبی به آدم منتقل می‌کنه و چقدر قشنگه که هنوز تو مراسمات عروسی از موسیقی های محلی استفاده میشه :)

اوهوممم 

گاهی برخی به دل آدم نمیشینن که نمیشینن 

ی سری ی مطلبی میخوندم 

میگفت وقتی از کسی خوشت مییاد 

قطعا دورن اون ادم یا درون شما هست که هم دیگر صدا میزنه :))

 

سلام 

اهنگ زیبا بود

پاسخ:
سلام گل نرگس 
کلا انگار بعضی آدم ها با وجود اینکه آدم های خوبی ان یه نیروی دافعه ای دارن که نمی‌ذاره بهشون نزدیک شی و برعکس 

به قول شاعر 
نشود فاشِ کسی آنچه میان من و توست ، تا اشارات نظر نامه رسانِ من و توست:)) 

گورای وجود :)

بله عزیزم، احمقانه است.

و بله من چند بار تلاش کردم و بعد که نتونستم به خودم سخت نگرفتم..

پاسخ:
هییی...
پس یعنی دیگه ادامه ندادی به این طوری دوست داشتن...

سلام 

این حرف آخرتون مث این میمونه که بخوایم یکی رو مجبوری دوس داشته باشیم ؟ تظاهر به دوس داشتن خیلی بده ...

پاسخ:
سلام 
اجباری دوست داشتن به نظر اصلا اسمش دوست داشتن نیست و با تلاش برای دوست داشتنِ کسی یا چیزی فرق می‌کنه هرچند احتمالا این وسط تظاهر به دوست داشتن پیش میاد

آره :) سوالتون را گفتم 

پاسخ:
ممنون که جواب دادی پاییز جان :)

اغلب صرف اینکه یه کاری عاقلانه باشه، حسمم بهش خوب میشه.

و تا حالا هم نخواستم خودمو مجبور کنم کسیو دوست داشته باشم. شاید بتونم بذارم خودش سعی کنه در من ایجاد علاقه کنه.

امیدوارم بهههههترین‌ها برات پیش بیاد دختر خوب، خوشبخت و خوش‌وقت باشی الهی.

پاسخ:
به نظرم وقتی آدم از انجام یه کار عاقلانه حالش خوب میشه  قلبا هم از انجام اون کار راضیه . 
پس یعنی اینکه ممکنه تلاش طرف مقابل در تو ایجاد علاقه کنه ولی تو تلاشی نمیکنی  :) 
ممنونم تسنیم ، ممنون به خاطر دعای خوبت ، امیدوارم همه خوش وقت ، خوشبخت و عاقبت بخیر بشیم :)
  • اسماعیل اصلانی دیرانلو
  • آهنگ قشنگی بود. امیدوارم حال دلتون هم بهتر بشه

    پاسخ:
    ممنون از توجهتون :)
    ممنون ، حال دل همه خوب 

    سلام عزیزم خوبی ؟ :) میدونی زندگی خیلی پیچیده است ، یه سیب که از درخت پایین پرت میشه کلی میچرخه تا به آخرش میرسه . نمیشه به طور قطع گفت اون کار عاقلانه بدون در نظر گرفتن احساس کار اشتباه یا درستی بوده ، زمان لازمه بگذرمه تا واقعیت ها عیان بشه هرچند نباید گذاشت که خیلی دیر بشه . به قول یه شخصی حتی اگر روز عروسیت فهمیدی که تصمیمت اشتباه بوده یه آژانس بگیر برگرد خونه بخواب ! یعنی میخوام بگم هیچ وقت برای عوض کردن یه تصمیم اشتباه دیر نیست

    در مورد سوال دومت به شخصه خود من سعی میکنم که همه ی آدم هارو دوست داشته باشم ، چون که برام زندگی کردن در کنار حس منفی که توی قلبم نسبت به یک شخص دارم اذیت کننده میشه ، اینجور موقها سعی میکنم خصلت های خوبشون و کارای خوبی که برام کردن رو تو ذهنم بزرگ کنم . برای همینه که معمولا تو دوست داشتن ادم ها موفق میشم مگر این که لیاقت دوست داشته شدن رو نداشته باشن ، اون وقته که باید حذفشون کرد ، این جور آدما بیشتر از هر چیزی عزت نفس آدم رو خورد میکنن 

    پاسخ:
    سلام اسمایل قشنگ :) الحمدالله امیدوارم حال تو هم خوب باشه⁦⁦🖤 
    باهات موافقم  زمان واقعیت ها رو عیان می‌کنه و این نیاز داره ادم صبور باشه 
    ممنون که به سوالم جواب دادی و نظرت رو کامل و قابل تاملانه گفتی عزیزم ، از تجربه هات استفاده میکنم 🖤 

    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

     

    آهنگ، قشنگ بود...

     

    ولی همیشه هم انجام کار عاقلانه صرف، کار احمقانه نیست...مثلا

    "ترحم بر پلنگ تیز دندان

    جفا کاری بود بر گوسفندان"

     

    در مورد دوست داشتن و یا دوست نداشتن هم زیاد اتفاق افتاده...

     

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب

    یا علی

     

    پاسخ:
    سلام . و ایاکم احسن الجزاء 
    :)
    مثال خوبی زدید، کاملا منطقیه اگرچه همه ی جوانب زندگی رو در بر نمیگیره اما بسته به شرایط برای بقا انجام کار صرفا عاقلانه لازمه

    ممنون که به سوال جواب دادید
    ممنون از شما ، عاقبت همه  ختم به خیر ان شالله
  • جناب منزوی
  • آره شده، نتونستم :)

    قشنگ بود :)

    پاسخ:
    ممنون که جواب دادید:)
    :)
  • هیوا جعفری
  • سلام

    امیدوارم حال دلت خوب باشه

    من هیچ وقت خودمو به این کار اجبار نمی کنم. ما همین طوریش یه عالمه مشکل تو زندگیمون حس تازه اگه یه خود آزاری روانی یعنی اجبار به دوست داشتن هم کنارش بیاد که آدم نابود میشه

    ملکوم گلدول یه کتابی داره به اسم یک نگاه که میگه تصمیمات آنی خیلی وقتا غیر قابل تغییرن و بیشتر اوقات حس درونیمون حقیقتی رو متوجه میشه که بعدا می فهمیم چرا این حسو داشتیم

    از آهنگ لذت بردم

    پاسخ:
    سلام هیوا جان 
    امیدوارم حال تو هم خوب باشه🖤 

    آره ولی منظورم از تلاش با اجبار فرق می‌کنه ، میدونی آدمی که مجبوره با رفتارش نشون میده به طرف مقابل ، شاید هم تلاش همون اجباره و من دارم خودم رو گول میزنم چون وقتی دست از تلاش برداشتم حس رهایی بهم دست داد 
    دقیقا حرفی که ملکوم نقل کردی رو خیلی ها تو زندگی تجربه کردیم 
    خوشحالم  که خوشت اومد از آهنگ :)

  • سیده زهرا .ف
  • اره شده

    خیلی این چند وقت سعی کردم

    ولی نشد که نشد

    پاسخ:
    ممنون که جواب دادی به سوال سیده زهرا:)
    امیدوارم حالت خوب باشه🖤
  • تعمیرات نمایندگی بوش
  • زیبا ممنون از شما

    پاسخ:
    :)

    سلام

    کاش  بازم بنویسید!!!

    پاسخ:
    سلام ، ممنون از حضورتون
    خودم هم خیلی دلم میخواد دوباره بنویسم ، ان شالله بعد از پایان علوم پایه سعی میکنم دوباره بنویسم.
  • تعمیرات ماشین لباسشویی آاگ
  • بسیار عالی بود

    تا حالا شده تلاش کنید کسی رو دوست داشته باشید ولی نتونید؟

    بله بعضی اوقات شرایطی پیش میاد که آدم نمیتونه خودش رو راضی کنه

    پاسخ:
    بله :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">