افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

یارب از عرفان مرا پیمانه‌ای سرشار ده
چشم بینا، جان آگاه و دل بیدار ده

«صائب تبریزی»

چنین است رسم سرای درشت....

سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲ ق.ظ

۱.یکی از معجزه های این ترممون اینه که یک ماه و هشت روز از ترم گذشته و ما هنوز کلاس های تربیت بدنی دو رو نرفتیم . «خ» هر ساعتی رو با استاد هماهنگ میکنه یا سالن پره یا با درس هامون تداخل داره . و خب چون اون تجربه ی گرفتگی عضلانی بعد از تربیت بدنی ترم گذشته و  اون زمین خوردن  در اون مسابقه ی دو کذایی که استاد برای دست گرمی گذاشته بود و تا دو هفته مامانم گیر داده بود که من به خاطر این سقوط عُظمی  لَنگ! میزنم  هرگز از لوح خاطرم محو نمی شه ، تاخیر در شروع این درس شیرین برام اتفاقی بس گواراست! 

با وجود همه ی این ها دلم هنوز هم ورزش رو درس شیرین و خوش حال کننده ی دوران دبستان می‌دونه :) 

۲. ترم اول بچه ها تا می‌تونستن تعطیلی و فرجه می آفریدند و آموزش دانشکده و معاونت دانشگاه در راستای این حماسه آفرینی های خود جوش ، جلسه های توجیهی و تنبیهی برامون تشکیل می داد و حتی ترم دوم تا آخرین لحظه تهدیدمون میکرد که به خاطر تعطیل کردن کلاس ها ! دو نمره از هر درسی کم میکنند و بیس معدلمون میشه هجده! 

حالا این ترم ، کل دانشگاه قراره از هشتم تا هجدهم برن سفر و همه ی کلاس ها رو کنسل کردن . اما ما ، ما طی تصمیمی کبری قرار شده که هشتم تا هجدهم یک تنه ، جور نخشیکدن خون دانشگاه رو بکشیم و بیایم دانشگاه ! امروز استاد بیوشیمی وقتی درس رو تموم کرد گفت جلسه ی بعدی بعد از تعطیلات! چشم همه گرد شد . گفتیم کدوم تعطیلات؟ استاد گفت ما هم با بقیه دانشگاه قراره بریم دَدَر دودور(درسته؟:)) ) 

بچه ها همه با افتخار گفتند : استاد ! ما تعطیل نمی‌کنیم 😎

استاد گفت خب نکنید ! ما تعطیل می کنیم ! ⁦✌️⁩

گویا اکثر استاد های ما هم خوابگاهی هستن  😌 (اکثرا اینجا مقیمن و برای یه شهر دیگه ان)

وقتی این سخن به گوش چنگیز ( با توجه به حاشیه های پیش اومده تصمیم گرفته بودم در مورد چنگیز حرفی نزنم😒 تو رو خدا بیخیال!  ) خب داشتم میگفتم وقتی این سخن به گوش چنگیز رسید گل از گلش شکفت و قراره که با استاد های دروس عمومی نیز هماهنگ کنه تا کاملا جریان خون دانشگاه در این ده روز متوقف بشه . تا چه پیش آید . 

۳. کتاب جز از کل رو امروز تموم کردم . چندتا کتاب دیگه رو هم تابستون خونده بودم ولی چیزی ننوشتم در موردشون ، ایشالله به زودی :) 

۴. به خاطر وجود مبارک ! درس انقلاب اسلامی هم که شده باید این ترم انقلابی رو که گفته بودم به ثمر برسونم! مادرِ حسن تعلیل:دی 

۵. عاشق استاد تاریخ تحلیلی صدر اسلاممون هستم ، خاکی ، فروتن و با نمک . 

در کنار تاریخ سعی می کنه بهداشت روان و اخلاق رو هم بهمون یاد بده . 

۶. عنوان هم ربط چندانی به متن نداشت . فقط من و سارا چند روز داشتیم در موردش بحث فلسفی  میکردیم .  مخصوصا  روی اصطلاح زین به پشت و پشت به زین کلیک کرده بودیم .  گفتیم پشت به زین که یعنی سوار بر زین اسب قدرت شویم و بتازیم اما زین به پشت یعنی چی ؟  «‌ گاهی طبیعت قوانینی دارد که نمی شود در برابرشان ایستاد !» گاهی مجبوری این اسب زخمی رو نوازش کنی و زین‌ش رو تا یه جاهایی پشت کمرت حمل کنی . 

  • ۹۷/۰۸/۰۸
  • همدم ماه

نظرات  (۱۰)

+واااییی تربیت1 رو ک نگو! اسب دوانیه اصلا😂
+ 8 ام تا 18 ام؟!😲 دست راست استاداتون بر سر استادای ما😂
واسه ما امتحان بیوشیمی ام گذاشتن تازه :///
+ جزء از کل رو تازه شروع کردم!
+ اربعین, خیلی التماس دعا :)
پاسخ:
+خخخخخ ، دارم فکر میکنم خوبه که پارسال وقتی افتادم لگد کوب نشدم زیر پای جمعیت :))
+ ها دلت بسوزه آیه جون 😎😂😂 
ان شالله که بیوشیمی‌ت رو عالی بدی😍💓
+ پایان من آغاز تو بود که میگن همینه؟:))) چه عالی 😍 
+ چشم عزیزم حتما ، متقابلاً خیلی خیلی التماس دعا🙏

وایییییی نکنه تو هم دانشگاهی مایی؟😭😭😭شوخی کردم قطعا نیستی ولی درکل مام اکثر رشته های دیگه جز ما!!!!!8تا18ام تعطیلن
خیلی مشتاقم درباره جز از کل بنویسی
پاسخ:
پس انگار اکثر دانشگاه ها همین کارو کردن:)) 
من همینطور که دارم برا خودمون دعا میکنم که تعطیل بشه برا شما هم دعا میکنم⁦:-D⁩⁦✌️⁩ 
 می‌نویسم 😍
به زودی در سراسر وبلاگ😌😌
  • احوال نویس
  • خخخ استادتون😍😂😂😂
    پاسخ:
    به سلامتیه همه اهل دلا😌😂⁦✌️⁩
  • جناب منزوی
  • عجب!، من فکر کردم فقط تو مدرسه ای که دارم توش تدریس میدم اینطوریه :/
    پَ نگو به دانشگاه شما هم سرایت کرده :)
    از دومیدانی متنفرم، حس میکنم که ریه ام میخواد کنده بشه و دل و روده ام میخوان انقلاب کنن :/
    پاسخ:
    وای خدای من بچه مدرسه ای هام یعنی تعطیل کردن هشتم تا هجدهم رو ؟ 
    برعکسه ، از دانشگاه به مدرسه ای ها سرایت کرده:))
    ولی من اتفاقا دو میدانی رو دوست دارم ، دلیل افتادنم به دلیل افتادن فشار خونم بود :)
    اونقدر کلاس و دانشگاه ما نا متحد هستن که نگوووو...اصلا چیزی نمیگم .....چون ممکنه داغ دلم تازه بشه...
    پاسخ:
    ما ترم اول همینجوری بودیم ، یادمه کارگاه زبان! برامون گذاشته بودن هیچکی نرفته بود جز یه نفر :)) نمیشه همه کامل متحد باشند معمولا همیشه یه مخالفت ها و شرایطی باعث میشه اوضاع اونجوری که در نظر داریم نباشه  :)
  • آنیا بلایت
  • امیدوارم تعطیل بشه و توی تعطیلات کلی بهت خوش بگذره :))) زمان زیادیه و میشه توی اون مدت هم درس خوند و هم تفریح کرد ^-^♡
    پاسخ:
    ان شاءالله:))
    دقیقا ، امیدوارم تعطیل کنن و بتونم به خوبی ازش استفاده کنم⁦✌️⁩
    💓
    افرین استاد 😁
    پاسخ:
    😌😌
    + وااایی اره واقعا خداروشکر! تصورشم دلهره اوره!
    + 😒😒
    مرسییی😑❤😂
    + اره خخخ چ جالب! البته فعلا اصصلا ازش خوشم نمیاد تا ببینم که درآینده چه خواهد شد :||
    + اگر قابل باشم چشم :))
    پاسخ:
    +:)
    +  :))
    + اووم بگم که اولش یکم کند پیش می‌ره و حوصله سر بره  ، یکم که جلو بری هیجان انگیز تر میشه و ماجراجویانه ولی باید اعتراف کنم که واسه ی منم اونجوری که فکر میکردم نبود ، تعریف زیادی که از این کتاب شنیده بودم انتظاراتم رو ازش بالا برده بود :) 
    + قابلی چون تو وقتی تردید دارد ، ما ناقابلان را چه انتظار ؟ :)) 
    اما 
    ما قَطَعْتُ رَجآئی مِنْکَ ...
    واحد عمومی نبود که دیگه بردارین ؟((:

    جز از کل رو منم هم این اواخر تموم کردم...مشتاقم نظرتون رو راجبش بدونم 
    پاسخ:
    ما بر نداشتیم خودشون به زور بهمون این واحد ها رو دادن:))
    به زودی...:)
    بنظرم فضاش تا اینجا یکم نکبت بار و اینا بود :||
    منتظر خوندن نظر کاملت هستم :)
    + شکسته نفسی نکن انقد😅❤
    ثبت قلوبنا علی دینک :))
    پاسخ:
    من نکبت بار تر از این هم خوندم😂
    +فدای تو بشم:) 
    💓💓

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی