افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

یارب از عرفان مرا پیمانه‌ای سرشار ده
چشم بینا، جان آگاه و دل بیدار ده

«صائب تبریزی»

چهار صد و پنجاه درجه ی فارنهایت !

سه شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳ ق.ظ
من کتاب خوندن رو به طور جدی از اول مهر نود و شیش شروع کردم . این چالش واقعا باعث شد فکر کنم خب کتاب میخونم که چی ؟ که فقط لذت ببرم و سرگرم باشم ؟ اما خب میتونم بگم این کتاب هایی که تا الان خودم حتی اگر تاثیر مشهودی هم نداشتن باعث شدن اعتماد به نفسم بهتر بشه ، بهتر حرف بزنم ، با ادب تر بشم . حداقلش هم این بوده که کتاب خوندن حالم رو خوب میکرده و یه تفریح سالم برای پر کردن خلوت ها و بی حوصلگی هام بوده . اکثر کتاب هایی که خوندم رو پستشون رو با توضیح گذاشتم اما میخوام بگم کتاب سلام بر ابراهیم تاثیرش خیلی عملی تر بود . با وجود اینکه تقریبا یکی دوماه از خواندنش میگذره ، خیلی جاها باعث شد فکر کنم و روی بعضی از رفتارهام کار کنم و بهترشون کنم  . هدفم بیشتر از نوشتن در مورد کتاب هایی که میخونم هم اینه که بدونم تو این برهه از زمان چه رتبه ای در ذهنم داشته و چجوری در موردش فکر میکردم و محتواش چی بوده . 
یه کتاب دیگه هم بخوام نام ببرم که تو زندگیم تاثیر عملی داشته  درمان شوپنهاوره . این کتاب در بطن رمان یه سری مشکل  در زندگی رو بیان میکرد و  لابه لاش راه کار هایی هم برای عملی کردن ایده هایش داشت . هنوزم حس خوب خوندش تو وجودمه و ازش استفاده میکنم . 
ان شالله که عمرم کفاف خوندن و مطالعه ی بیشتر ، بهتر و متنوع تر و مفید تر رو بده 
 از عزیزانی که دعوتم کردن به این چالش تشکر میکنم  بابت تاخیر در نوشتن هم معذرت میخوام راستش اصلا نمی‌دونستم چجوری بنویسم و میخواستم کلا چیزی ننویسم اما واقعا لطف کردید و خیلی خوشحال شدم و دوست نداشتم بی جواب بمونه💓 مجهول الحال عزیزم، صالحه جان و جناب دچار . 
چالش هم در مورد تاثیر گذارترین کتاب یا کتاب های هست که خوندید میتونید اثرش رو هم بنویسید. 
بنده هم از ؛ هوپ فول ، آیه ، الی ،  رومی زنگی ، تیکی ، منِ عزیز،   فاطمه از وبلاگ در دست تعمیر  ،خاتون ، آنیا بلایت، امانیتا موسکاریا ،نلی ، هانا ، یاسمن ، ترنم بهار، اقا علی از وبلاگ دیوانه، بچه ی آدم ، medic medic ، فاطمه از بیولوژیک ، اقای لنی از  تردید ها و دوراهی های من ، ملکه شیشه ای ، پریا از کاکتوس،ساناز، الهه ، کبوتر ، یک دختر شیعه ، رها از گفت‌وگوهای تنهایی  و خوشه چین دعوت میکنم اگر مایل بودن شرکت کنن 
 هر کی جا موند و این پست رو میخونه  و مایل به شرکته دعوته:)
  • ۹۷/۰۶/۰۶
  • همدم ماه

نظرات  (۷)

  • صـــا لــحـــه
  • چه پست خوبی!

    رفتم کتاب‌هات رو هم نگاه کردم ببینم چی خوندی :)) (فضول خانم )
    پاسخ:
    ممنون:) 
    به پای کتاب هایی که شما خوندی نمی‌رسه البته:) نفرمایید فضول چیه باعث خوشحالیمه :)
    الان موضوع چیه؟! باید گفت که چرا کتاب میخونیم؟!  یا چه کتابی پیشنهاد میدیم؟ !
    پاسخ:
    موضوع اینه که باید از بین کتاب های که تا حال خوندید اونی که اثر مستقیم داشته رو تو یه پست مجزا بنویسید . اینجا در مورد این چالش بیشتر توضیح داده 
    اها. مرسی. هیچکس تا حالا منو به یه چالش دعوت نکرده بود. هاهاها 
    پاسخ:
    قربانت ^_^
    پس استارتش از اینجا شروع شد منتظریم ها ها ها :))
    استدعا دارم :)
    منم هنوز تحت تاثیر اون پستتم
    پاسخ:
    :) 
    تحت تاثیر ابراهیم هستید وگرنه اون پست هم نمی‌تونست حق مطلب رو اونطور که باید ادا کنه:)
    منو دعوت رسمی کسی نکرد . یه نفر تو کامنت بهش اشار کرد منم شرکت کردم
    پاسخ:
    حالا رسمی و غیر رسمیش که زیاد مهم نیست :) دیدم شرکت کرده بودید پست خیلی خوبی بود :) 
    سلام بر ابراهیم به طرز عجیبی جالبه...
    چالشش دقیقاً چیه؟
    پاسخ:
    :) 
    اینکه شما تو یه پست مجزا اون کتابی رو که تو زندگیتون تاثیر مستقیم داشته معرفی کنید برای مطالعه ی بیشتر در مورد این چالش میتونید رو لینک چالش تو پست کلیک کنید:)
  • مجهول الحال :)
  • اتفاقا اولین کسی تو نوشتن چالش اومد به ذهنم تو بودی!
    همیشه کتاب با سبک های مختلف میخوندی..
    من فک میکردم خیلی ساله که کتاب میخونی :)))
    رمز موفقیت شما در کتاب خون شدن چیه؟! : )
    من خیلی تنبل شدم تو کتاب خوندن ولی خوب این چن روزه کتابی رو که صالحه قبلا بهم معرفی کرده بود رو خوندم و به نظرم به دردم بخوره خیلی :)))

    پاسخ:
    ممنون عزیزم :)
    نه بابا منم از کنکور و درس و مشق دبیرستان که فارغ شدم شروع کردم :)) 
    رمز موفقیت ؟ عشق آقا عشق:))
    منم چندتا از کتاب های که صالحه معرفی کرد رو  در نظر گرفتم که ان شالله بخونم :) کتاب خوندنت همیشگی🌸^_^

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">