افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

یارب از عرفان مرا پیمانه‌ای سرشار ده
چشم بینا، جان آگاه و دل بیدار ده

«صائب تبریزی»

بیست های خدا بیامرز !

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۵۲ ب.ظ

یکی از سخت ترین روز های نود و هفتم هم تعلق میگیره به امروز . امتحان فیزیو قلبی که تازه فقط سه فصلش بود:| و دو فصل پایانی که سخت ترین قسمتشه مونده برا پایان ترم . 

نمی‌دونم چند میشم ولی غلط دارم . وقتی استاد داشت امروز بعد از امتحان  تنفس رو درس میداد همش داشتم به غلط هام فکر میکردم و خب طبیعتاً هیچی از درس به این مهمی  نفهمیدم. نمی‌دونم چرا برا بقیه غزل میخونم که حالِت رو با فکر کردن به گذشته ای به هیچ عنوان  بر نمی‌گرده و نمیتونی دست کاریش کنی  از دست نده و بعد خودم اینقدر توی این مردابِ سیاه غرق میشم . نمیشه به گذشته فکر نکرد . ولی باید تمرین کرد . باید شنا کردن در جهت حال رو تمرین کرد . شنا که بلد نباشی غرق میشی . 
از هشت صبح تا پنج بعد از ظهر کلاس بودم و بعد در حالی که از شدت  بی حالی  توان راه رفتن نداشتم بابام اومد دنبالم و اولین سوالی که پرسید این بود که امتحان بیست میشی یا چی؟ :|||| نه ،  نه خسته ای نه چیزی سریع می‌پرسه چند میشی :(( نمی‌دونم چرا پدرم فکر می‌کنه اینجا دبیرستانه و بعد از هر امتحان به سبک سابق سعی فراوان برای فهمیدن نمرات من و اصرار فراوان بر نوزده و بیست شدن داره-_- 
و خب حقیقتش اینه که اگه بچه ی خوبی باشم و خوب درس بخونم و استاد هم مثل من بچه خوبی باشه ،  خوب میشم . مثلا بگم براتون که بیوشیمی که این همه ناله کردم سرش که سخته و فلان و قاطی میکنم  رو با یه غلط از سی تا تست ، نه و هفتاد شدم از ده نمره 😀  ولی خب این میانترما که ما دادیم در برابر پایان ترم هایی که قراره بدیم هیچی نیست. 
واقعا حالا اون همه بیست و نوزده دبیرستان و راهنمایی(توووف به ریا:-)) ) به چه دردم خورد؟-_- نه خداییش کجای زندگیم به دردم خورد؟ 
حالا این ترم که قسمت نشد «پچ آدامز» باشیم و بچه خر خون کلاس نباشیم اما نمراتمون خیلی خفن باشه ایشالله از ترم بعد مگه نه؟:))
چهارشنبه ی هفته ی قبل guys سر کلاس زبان از استاد خواهش کردن تا این چند جلسه ی باقی مانده رو فشرده کنه و بیخیال کلاس های هفته ی آینده ، که این هفته باشه بشه ، اما استاد زیر بار نرفت  و ضمن این زیر بار نرفتن و کلاس فوق نذاشتن بهمون نصیحت وارانه گفت که دانشجو ام دانشجو های قدیم! ما هم دانشجو بودیم شما هم دانشجویین! ما خودمون رو میکشتیم که سر کلاس حاضر باشیم و غیبت نکنیم و یه چیزی یاد بگیریم اما الان ! بعدش اضافه آره جونم براتون بگه موقع ما فرجه و این قرتی بازیا که مد نبود سال به سال یه هفته فوق فوقش می‌رفتیم یه سر به ننه بابامون می‌زدیم و بر می‌گشتیم . نه مثه شما که دو هفته از سر ترم میزنید دو هفته از قبل از عید ، دو هفته بعد از عید الانم که میخواهید دو هفته زودتر جمع کنید برین 😒 
یهو یکی از پسرا از ته کلاس داد زد گفت استاد اون موقع ها وسیله ی نقلیه نبوده وگرنه که هه😎
اینجا بود که استاد شلنگ آب رو برداشت و پسر همکلاسی مون رو شست و گفت یه جوری میگی وسیله نقلیه نبوده انگار دارم از دوران ساسانیان برات حرف میزنم و ما ها با الاغ رفت و آمد میکردیم :)))😡
خلاصه اینکه guys خنده کنان این پند استاد رو از یه گوش شنیدن و از یه گوش در کردن  ودر نتیجه فرجه های  دوستان عملا از فردا شروع میشه و من و سارا مثل همیشه تنها طفلان حاضر در دانشگاه هستیم . البته سه تا پسر همشهری هم داریم که از اون سه تا یکیشون که از گفتن اسم مستعارش حتی معذورم !در حالت عادی از پنج شش  روزی که باید بیایم دانشگاه دو روزش رو میاد و تازه کلاس های هشت صبح رو هم که اصلا و ابدا نمیاد و اصلا به کتفش نیست و بگم که حتی از چندتا درس هم به خاطر غیبت حذف شده ، دیگه چه برسه به این چند روز که پرنده ها هم حتی کوچ کردن و پشه تو دانشگاه پر نمیزنه . یکی دیگشون که از گفتن اسم مستعار اون هم متاسفانه حتی معذورم  عشقی میاد و می‌ره ولی از اولی بهتره و متاهل هم هست و علاوه بر درس و مشق دانشگاه باید به درس و مشق زندگی هم برسه  پس احتمالا نمیاد . اما از بین این سه تا دکتر مهندس تنها موجودیه که همیشه نیم ساعت قبل از شروع کلاس ها پشت در وای میسته و می‌ره ردیف آخر جا میگیره:)) 
خب اینا رو گفتم که بگم من و سارا و دکتر مهندس تا شنبه ی هفته ی بعد نقش حجم پایان سیستولی بدون بازگشت وریدی !  رو تو دانشگاه بازی میکنیم تا چرخ دانشگاه بچرخه . 
  • ۹۷/۰۲/۲۹
  • همدم ماه

نظرات  (۱۷)

  • دختری از جنس باد
  • ماشالا انقد بلند بود متنت نصفشو قبل افطار خوندم نصفشو بعد افطار

    خیلی هم عالی😃
    پاسخ:
    گفته بودم پر حرفم؟ 😀
    ممنون عزیزم :)
    از تومیپرسن بیست میشی؟؟ازمن میپرسن دوستت چند شد:|||
    باید تسلیت عرض کنم که اریتمی های قلبو باید بخونی:|||شت،البته ما هر 5تاشو امتحان داریم:(
    این استادشون همون استاد فیزیک پزشکیتون نبود:||||یام روانشناسیتون:|||بود بهش بگین بدبخخخخخت ما بخاطر خودت میگیم
    کاره درستو همونی میکنه که8نمیاد،باور کن همه اینا با خودمون فارغ التحصیل میشن که هیچ زودترهم رزیدنت میشن👣حالا کلاس ساعت8رو برو:||||
    پاسخ:
    آخ آخ یه بار پیش بابام از یکی از دوستام تعریف کردم که خیلی درسش خوبه و اینا حالا اول نمره منو می‌پرسه بعد میگی فلانی چند شده؟ 
    انصافا اون دو فصل آخر سخت تره . به نظرم فیزیولوژی خیلی مفهومیه نه ؟ مخصوصا این قسمت قلب و تنفسش😭
    وای آره خود خودشه-_- از کجا فهمیدی؟ استاد فیزیک پزشکی ترم قبلمونه :/ هنوز به فیزیک ترم قبل فکر میکنم و به اون همه تست نمره منفی دار چهار ستون بدنم میلرزه و خدارو بابت پاس شدنش شکر میکنم-_-
    :))
    والا، یه عمه دارم دقیقا همین حرف تو رو میزنه:)))من برعکس اون همیشه از این بچه ترسوهای منظمی بودم که هیچ وقت غیبت نمیکنن و حتی در حالت موت هم میرفتم مدرسه:)) 
    من یه دوستی دارم تقریبا رشته شما رو  میخونه منم بهش میگم بیست میگیری چون خیلی میخونه میگه نه بابا با معدل 17 و خورده ای شدم نفر چهارم کلاس...
    20 رو نمیدن یا نمی گیرین؟؟
    :))
    پاسخ:
    کلا درس ها اینقدر سنگین و زیاده که اگه شب امتحانی باشی مثل تراکتور هم بخونی بیست نمیشی ولی چرا اگه در طول ترم هم مثل تراکتور بخونی احتمال بیست شدن وجود داره . حالا مهم بیست شدن نیست مهم واقعا یادگرفتن و لذت بردنه:)
    حالا بیست رو کی داده کی گرفته مهم اینه که پاس شیم :))
    این دکتر مهندسا بندگان خدا چاره ای ندارن ، به جایی رسیدن که دیگه  نباید اشتباه کنن...هواشونو داشته باشید:(
    پاسخ:
    😅😅😅 دقیقا زدید به هدف . این دکتر مهندس ما چهار سال مهندسی خونده و واقعا الان چیزی برا از دست دادن نداره:))
    ((: 
    چقد سخته این درساتون ||: از اونجایی که زیست دوس ندارم
    میگم ((:
    پاسخ:
    ای کاش فقط سخت بود خیلی حجیمه:))
    :-)
    این روزگار آن چنان بگذره و به خاطره تبدیل بشه...
    پاسخ:
    واقعا همه چیز به سرعت داره می گذره و تنها چیزی که میمونه خاطراتشونه که میگیم انگار همین دیروز بودا :) 
    اینا مال ترم های اوله البته در صورتی که خودت هم کم کم نشون بدی بهشون که اوضاع تحت کنترله . 
    یا خدااا بیست هم دارین مگه تو دانشگاه  ؟؟!! ما تو بعضی درسا تاپ مارک مون ١٣/٥ بود و در حالت کلی تاپ مارک ١٧ بود حالا نمیگم بیست اصلا نداشتیم ولی خب مثلا من که درسم متوسط بود تو کل چهارسال ٣-٤ تا بیست داشتم و تاپ استیودنت مون هم دیگه اینطوری نبود چپ و راست بیست بشه !!
    پاسخ:
    آره واقعا :)
    من حتی تربیت بدنی این ترمم رو هم به احتمال زیاد بیست نمیشم:))) 
    خودت کی قراره به درس و مشق زندگی برسی دختر؟ (: 
    پاسخ:
    مستور جون:))🤦هنوز که زوده ایشالله هر وقت خدا قسمت کنه  🙈
    اساتید ما یه اعتقادی داستن که میگفتن 20 مال خداست! 19 هم که برادر 20 هست! برای همین معدل نفر اولمون حدود 17 بود
    پاسخ:
    معدل نفر اول کلاس ما این ترم هجده و چهل صدم بود :| تازه پسر هم بود پسر اینقدر خر خون ؟ 
    در این برهه از زندگی واسه من هر نمره ی بالای شونزده ای خواهر برادر بیست محسوب میشه:))
    خیلی پرسیدن اینکه دوستت چند شده زورش بیشتر از بیست شدی هست یا نه؟؟
    این فیزیک پزشکی و خودت گفته بودی تو ذهنم مونده بود😁
    حرف عمتو با اب طلا بنویس قاب بگیر بزن جلو چشمت باشه😎
    پاسخ:
    آره کاملا درکت میکنم:))
    احسنت و درود بر تو ای تیکی:)) خودم یادم نبود:)))😌
    😂😂
  • دختری از جنس باد
  • نگفته باشیم میفهمه آدم😂
    پاسخ:
    الکیییی 😂
    آه خواهر جان حسادت مرا به خودت برانگیختی ...
    خداوکیلی تو سرکلاسا درسو گوش میدی میفهمی؟ ! بابا ایول👏
    پاسخ:
    چی ؟ شاید باورت نشه ولی به طرز مسخره ای سر اکثر کلاسا خواب آلود هستم://بیدار موندنم بستگی به استادش داره:))
    ایشالله از ترم بعد 😂
    عه چنگیز نبود تو این متن ?!
    حیف به این متن بلند بالایی ک ذکر و خیری از چنگیز نشه :|
    پاسخ:
    اتفاقا میخواستم بگم که چنگیز اومد سر کلاس بهم گفت خانوم فلانی یادت نره کلاسا رو بیای تا جای خالی ما حس نشه 😑ولی به خاطر مسائل امنیتی و کامنت های دریافتی احتمالی  ذکرش نکردم:))
    آقا اینم بگم که چنگیز صاحب داره  تو رو خدا دیگه به من نچسبونیدش:|
    سلام همدم ^_^
    چطوری؟!
    نماز و روزت قبول باشه *_*
    تو این روزهای خاص خیلی زیاد التماس دعا (:
    منم دعات کردم الان ^_^
    دلم تنگ شده بود برات خاستم  همین طوری بیام سر بزنم بهت و نظر بزارم  احوالت رو بپرسم فک نکنی فراموش میکنم مهربونی هات رو (:
    خوش باشییی (:
    پاسخ:
    سلام عزیزم ^_^ 
    قربونت تو چطوری؟
    نماز و روزه های تو هم قبول 😍:-)
    چشم عزیزم حتما ممنون از اینکه به یادمی منم دعا میکنم براتون😍😘:)
    ارادتمندم عزیزم مهربونی از خودته بی شک^_^ 
    خوش تر باشی کاکتوس جانم:)
    خوب درساتو بخون😉😚:*
    سلام

    خداقوت به این حجم مطالعه و تلاش.
    امیدوارم در رشته خودتون، جزو بهترین ها باشید.
    پاسخ:
    سلام و درود :)
    ان شالله خدا بیشترش کنه:)
    سپاسگزارم 🙏🙏:-)
  • یک دختر شیعه
  • شما ها باید درس خون ترین باشین نا سلامتی مردم دوروز دیگه می خوان بیان زیر دست شما ها درمون بشنا: ))
    پاسخ:
    درسته اتفاقا یه جلسه ی توجیهی برامون گذاشته بودن و معاون دانشکده مون دقیقا همین حرفای تو رو می‌گفت:)
    شنا که بلد نباشی غرق میشی :)
    فقط اینجا تقلب کردی یا بیستای خدابیامرزم با تقلب گرفتی؟ :))
    پاسخ:
    چی؟  تقلب با کدوم غ نوشته میشه ؟:))
    ترسو تر از اون حرفا بودم که تقلب کنم ولی اوج تقلبم دوران پنجم دبستان بود که با چندتا از دوستام یه باند تقلب تشکیل داده بودیم:)) بعد از اینکه لو رفتیم ، دیگه جرأت نکردم :دی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">