افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

یارب از عرفان مرا پیمانه‌ای سرشار ده
چشم بینا، جان آگاه و دل بیدار ده

«صائب تبریزی»

برای فرزندانمان

جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۲۱ ق.ظ

عشق میان والدین ، موجب عشق و مهربانی نسبت به فرزندان می شود . گاهی داستان هایی می شنویم درباره ی والدینی که عشق فراوانشان نسبت به یکدیگر ، همه ی عشق موجود در خانه را می بلعد و تنها عشقی نیم سوز و نه چندان آتشین برای بچه ها بر جای می‌گذارد . ولی این نگاه اقتصادی دو دوتا چهارتا به عشق بی معناست . عکس آن صحیح است: فرد هر چه بیشتر عاشق باشد، رفتاری محبت آمیز تر نسبت به فرزندان و همه در پیش می گیرد . 

کودکی عاری از عشق آرتور، اثرات جدی بر آینده اش گذاشت . اعتماد نخستینی که لازمه ی  عشق به دیگران و باور داشتن عشق دیگران نسبت به خود و یا عشق به زندگیست ، در کودکانی که از عشق مادر محرومند، شکل نمی گیرد . آن ها در بزرگسالی با دیگران احساس غریبی می کنند و به درون خود می‌گریزند و زندگی اشان به رابطه ای خصمانه و رقابت با دیگران می گذرد.

#درمان_شوپنهاور

صفحه ی 78

  • ۹۷/۰۲/۲۸
  • همدم ماه

نظرات  (۹)

مطلب خوبی بود !!!   خانم  همدم ماه!! دلتون شاد
پاسخ:
:)
دل شما شاد تر :)
چقدر درست...
پاسخ:
آره :)
چه جالب ممنون از مطلب عالیت 
این کتاب هم رفت تو لیست بعد کنکورم که بخونمش حتما 
پاسخ:
خواهش عزیزم:)
خیلی هم عالی این کتاب فوق العاده بوده تا اینجا جوری عاشقش شدم که دلم میخواد هزار بار برگردم و از اول بخونمش
بعد از اینکه تمومش کردم بیشتر توضیح میدم درباره اش:)
واسه من کتاب سنگینی بود... گذاشتمش واسه دوره استاجری ان شاءالله😂
پاسخ:
این دومین کتابیه که از یالوم میخونم . این قسمت های فلسفیش یه خورده پیچیده اس ولی اینقدر این کتاب منو جذب کرده که اصلا امتحان شنبه رو فراموش میکنم موقع خوندنش😂😂
:)
پاسخ:
(-:
:))
پاسخ:
می خند؟ :)
یاد برنامه ی دیشب ماه عسل افتادم...
خدا همه ی مادر و پدرا رو حفظ کنه ان شاءالله
پاسخ:
تا نصفه دیدم دیشب :)
الهی آمین 🙏:)
درمان شوپنهاور.
نکات خاص خودش رو داره.

+ خیلی ممنون. 
پاسخ:
همینطوره :)
+خواهش:-)
سلام اومدم بگم امشب به یادتم مهربون جان ^_^
بابت تمام خوبی هات! (: مهربونیی هات (: خانوم بودنات (:
من رو هم دعاکن *_^
دعا واسه کنکورم  هم یادت نره *_*
دوست دارم (:
الهی شاد و شنگول باشیییی *_*
پاسخ:
سلام عززیززم
ممنونم یک دنیا من که کاری نکردم تو مهربونی عزیز دلم که اینقدر به من محبت داری 😘^_^
حتما حتما عزیزم دعاگوییم ان شالله که بهترین نتیجه رو بگیری 
وای عزیزم خیلی ذوق زدم می‌کنی من دوستت دارم مهربون^_*
الهی تو شاد و شنگول تر باشی و به هرچی میخوای و براش تلاش می‌کنی برسی🌸😍:* 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">