افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

یارب از عرفان مرا پیمانه‌ای سرشار ده
چشم بینا، جان آگاه و دل بیدار ده

«صائب تبریزی»

سرانجام یک روزِ خونی

دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۳۹ ب.ظ
امروز آزمایشگاه فیزیولوژی داشتیم و بالاخره یه کار مفید تو این رشته یاد گرفتم😄
گرفتن فشار خون:دی
کلا آزمایشگاه فیزیولوژی خیلی عشقه ولی به همون اندازه برای من آزمایشگاه بیوشیمی چرت و مزخرفه -_- البته از این ترم ، ترم قبل جذاب تر بود بیوشیمی آزمایشگاه . 
 



پنج بار فشار دوستم رو گرفتم و پنج تا فشار مختلف بدست آوردم 😁
البته ناگفته نماند که سارا دوستم  هم طی چندباری که فشارم رو گرفت ، تشخیص انواع و اقسام بیماری های قلبی عروقی رو تو پرونده ی من به ثبت رسوند😒 این از این فشار سنج جیوه ای ها بود خیلی خوشگل بود:)

این واسه جلسه قبله که میخواستیم انعقاد خون رو چک کنیم . سر همین یه چیکه خون که از سر انگشت دوستم گرفتم کلی گریه زاری کرد😒😬
امروز هم آزمایشگاه رو به خاک و خون کشیدیم😁 


تو این آزمایش باید خون طرف رو میکردیم تو این لوله ها بعد لوله ها رو میچسبوندیم به این تخته و میذاشتیم یه ساعت بمونه ببینیم ارتفاع پلاسمای خونش چقدر میشه 
همون اول کاری تا پی پت رو برعکس کردیم همه خونا ریخت رو تخته😑 
این عکس واسه گروه های دیگه اس خون شیشه ی ما همش اسراف شد 😁
کلا اکثر گروه ها نتونستن مرحله آویزون کردن شیشه به تخته رو خوب انجام بدن و شیشه ی خونشون خالی شد :))
+چهارشنبه میان ترم تغذیه  داریم. این روز خجسته و میمون رو پیشاپیش به خودم تبریک و تسلیت عرض میکنم .
  • ۹۷/۰۱/۲۷
  • همدم ماه

نظرات  (۲۱)

  • دختری از جنس باد
  • موفق باشی عزیزم
    پاسخ:
    ممنون عزیزم موفق تر باشی😍
    من کلاس 3وم بودم که گرفتن فشار رو یاد گرفتم و دستگاهش رو خریدم!
    دکتر الان؟ دیر نیست؟
    پاسخ:
    خدارو خوش میاد ذوق یه دختر طفل معصوم رو اینجوری کور کنید ؟:))))
    از شدت ذوق پنج دقیقه فشار می‌گرفتیم پنجاه دقیقه سلفی😅
    موفق باشی همیشه


    چه عنوانی 
    پاسخ:
    ممنون شما هم همینطور 🌸🌸🙏🤗
    عوضش کردم قشنگ تر شد:))
    خون مردمو چراا تو شیشه میکنین ?! :|
    پاسخ:
    خون ماله خودمونه  اعتراض وارد نیست:))
    😂😂
    پاسخ:
    😅
    پس خون تو شیشه کردن اینه !! 😀
    شرمنده، جک و جونور هم تشریح می کنید؟ 🤐
    پاسخ:
    آره 😅
    بهمون نوید تشریح قورباغه رو داده بودن این ترم :))
    سلام :)

    ولی باید جذاب هم باشه ... اینطور نیست ؟
    پاسخ:
    سلام :)

    بله خیلی ^_^
    شوعاف واسه ما میذاری؟؟؟😒😏
    هفته بعدکه رفتم کناریونیت عکس گرفتم..هاها فهمیدی منم عملی دارم؟؟😌
    فیزیو2داشتین دیگه:(این یک خیلی مزخرف است:(((((
    عملی بیو:||||||قشنگ سر ازمایشا اینجوریم😑😕😬استادمیاداینجوری میشم😒😏

    ولی اقاحس کردم خیلی جذابه الان،هم ازازمایشای بیوهم ازفیزیولوژی1:((((
    اوج هیجان بیوعملی اینکه ازمایش اوره یکی ازلوله هات سبزمیشه ولی بعدش همش بذارتواسپکتروفتومتر.خیلیم لوس خیلیم بی مزه😒اخه به منچه سرم یاادرار فرد جذب چقدره😑😐
    شیم عان یو:|
    پاسخ:
    😎😎😎
    خخخخ😄
    آره فیزیو دوعه خیلی باحاله اصلا این ترم رو فقط به عشق فیزیو آزمایشگاه میام دانشگاه😁
    وااای دقیقا اینقدر مزخرفه که بعضی از دوستام میان حاضریشون رو میزنن و در میرن :/
    ترم قبل حداقل بهتر بود چهارتا مواد رنگی رنگی به وجود میومد آدم حس شیمی دان بش دست میداد این ترم همه آزمایشا آب سفیده که می‌زاری تو اون دستگاه و تموم-_- آخ آخ 
    آن یور سِلف😁😋



    ای جاانم عزیزم 
    واحدهای آزمایشگاه بیشترشون خوبن من که خیلی دوست داشتم محبوبترینش آزمایشگاه شیمی آلی بود برای من که هم صابون درست کردیم و هم آسپرین. دیگه آزمایشگاههای شما که تماما کاربردی ان که کلی هم بهترن . موفق باشی همدم عزیزم :****
    پاسخ:
    وااااای چقدر شما کارهای خفنی انجام میدادین صابون درست کردن😍^_^
    آزمایشگاه بیوشیمی ما به قول تیکی اوج هیجانش سنجش جذب نوری ادراره😁
    ممنون رومی جانم موفق تر باشی:)😘💓🤗
    اصلا با خون و پزشکی و... هم میونه ای ندارم
    فشار گرفتن با این دستگاه فیس فیس هم توی دوره حلال احمر یاد گرفتم که به زور پدر رفتم
    الان دیگه دیجیتالیش اومده . گرچه خیلی از دکترها هنوز باور دارن فیس فیسه بهتره
    ببخشید که انقدر از پزشکی و خون و.. خوشم نمی اد
    پاسخ:
    آره کارشناس ماهم می‌گفت فشار سنجش فیس فیس ها خیلی دقیق ترن 😅:))
    خوااهش ما به سلیقه ی شما احترام میذاریم😊
    خخخ
    ای جان
    ببخشید در کل گفتم در جریان باشی خخخ
    من عمل جراحی هم انجام دادم
    پاسخ:
    خواهش میکنم -_-
    عمل جراحی رو چی؟ لابد تو بچگی روی سوسک و مارمولک و اینا عمل جراحی انجام میدادین؟:))
    لازمه بگم یکی از بچه‌ها تا خون دید غش کرد؟! :|
    پاسخ:
    منم اولاش چندشم میشد و بی حال میشدم الان بهتر شدم:))

    نه عزیزدلم اونجوری هم که فکر کنی خفن نبود صابونی که تولید کردیم پرز پرز و بی قواره بود در نوع خودش :) از ویژگی های صابون فقط کف کردنش رو داشت :') 
    اوه اوه من راستش هیچوقت نفهمیدم دقیقا کجای بیوشیمی جذابه ؟! نه تئوریش سر و ته داره نه عملیش اصولا هنوز نمیدونم این علم دقیقا به چه دردی میخوره ://البته منکر یه سری کاربردهاش تو تشخیص پزشکی نمیشم اما فایده حفظ کردنشون رو متوجه نمیشم :/ 
    مرسییی عزییزم به امید روزی که بیام بگم در آینده همکار قراره بشیم ؛))


    پاسخ:
    بازم خوبه خدایی از تست سنجش نور جذبی  ادرار بهتره😅
    آره دقیقا مثلا اینکه این آنزیم و اون آنزیم  تو میتوکندی چه میکنند خب بفهمیم که چه؟:))
    ان شااالللله عزززیزم حتمااا . تو از پسش برمیای🤗🤗🤗😍😍😍
    یعنی فک کنم تا یه مدت بعد از تشریح به شکل علمی به موجودات نگاه کنید 😂
    ان شاءالله که موفق باشید 
    پاسخ:
    مثلا به اون گربهه که چندتا پست قبل ذکر خیرش بود؟:))
    ممنون موفق تر باشید 🌸🙏
    آقا ما از این فشارسنجا توی خونه داریم
    هر بار یه چیزی رو نشون میده!!
    مثل استخاره عمل میکنه دقیقا :))
    پاسخ:
    دقیقااا:))
    افرین خانم دکتر مهربون

    امیدوارم همیشه مهربون بمونید
    پاسخ:
    ممنون:)
    خجالت زده می کنید مهربونی از خودتونه :)
    جدا چرا وقتی آدم فشارش رو میگیره هر بار یه عدد رو نشون میده؟
    پاسخ:
    به خاطر اینکه فشار خون به عوامل مختلفی بستگی داره
    مثلا اینکه شما ایستاده ، نشسته ، یا دراز کشیده فشارتون رو بگیرید اعدادش باهم فرق می‌کنه. البته در افراد سالم این تفاوت زیاد محسوس نیست . اگه قبل از گرفتن فشار دویده باشید و حتی هیجانات هم تو فشارتون تاثیر داره . حتی دست چپ با دست راست مقداری تفاوت داره فشارش:) 
    اینکه نوشتین البته در افراد سالم این تفاوت زیاد محسوس نیست، فک کنم نتیجه میده که من همچین آدم نرمال و سالمی نیستم. خخ
    پاسخ:
    :دی:))
    ان شاءالله همیشه موفق باشی عزیزم (((:
    کاش میشد وبلاگایی که بیشتر دوس داری رو پین میکردی یا ستاره دارشون میکردی یا میشد تو یه قسمت جداشون میکردی با بقیه، اونوقت وبلاگت میشد یکی از اون وبلاگایی که من باهاش این کارا رو میکردم (:
    پاسخ:
    ممنون عزیزم موفق تر تر باشی تو🤗:)
    قرررباااانت عزیزم  لطف داری به پای وبلاگ دوست داشتنی و قلم نازنین تو که نمیرسم^_^
    ممنونم عزیزدلم ازت  .:***
    پاسخ:
    قررربونت:***
    مرررررررررسی مهربون *: 
    نظر لطف و محبتته که اینطور فکر می کنی ^_^ 
    پاسخ:
    قربااانت گلی جانم  :**
    😉😉

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">