افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

یارب از عرفان مرا پیمانه‌ای سرشار ده
چشم بینا، جان آگاه و دل بیدار ده

«صائب تبریزی»

مردی که می خندد

سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷ ق.ظ

اول لازمه که بگم درسته امتحانا نزدیکه ولی من نمیذارم که مطالعات درسی به مطالعات غیر درسیم لطمه وارد کنه😁

دارم به طور اتفاقی  کتابهایی که تو دبیرستان تو اعلام اشخاص حفظ کرده بودم رو میخونم آخه به قول آندره ژید برای من شنیدن این که شن ساحل نرم است کافی نیست میخواهم پاهای برهنه ام آن را لمس کند٬_٬

مردی که میخندد یک شاهکار از یک نویسنده ی متبحر و مشهور به نام ویکتور هوگوست. نویسنده ی مشهور فرانسوی که در این داستان ظلم و ستم سایه افکنده بر  مردم انگلیس رو در قرن هجده بیان می‌کنه. 

نثری ساده و گیرا داره و میشه یک نفس خوندش و خسته نشد‌

داستان در مورد پسرکی بینوا و رنج کشیده که در بچگی با عمل جراحی صورتش رو تغییر دادن و وحشتناک کردن و بعدش به امان خدا ولش کردن 

جوئین در ادامه راه با دخترکی نابینا که بر سرراه در برف و باران در بغل مادرش که جان سپرده بود پیداش کرده  همراه میشه و درجست و جوی زندگی به مردی خوش قلب و دوره گرد و البته فیلسوف به نام اورسوس برمیخوره که این دوتا بچه رو بزرگ می‌کنه 

بعدها جوئین متوجه میشه که یک شاهزاده هست .

خب دیگه ادامش رو نمی‌گم تا خودتون برید بخونید😶

اعتراف میکنم داستان پایانی بسیار دردناک داشت و اشکم رو در آورد 

از جملات زیبای این کتاب میتونم به چند جمله ی زیر اشاره کنم؛

«کوشش کن تا یک فیلسوف شوی . کسی که علم داشته باشد هرگز آسیبی به وی نخواهد رسید . آیا هرگز مشاهده کرده ای که من گریه کنم؟ البته که نه. من به کمک نیروی عقل از گریستن خودداری می نمایم ، آیا قبول داری که اگر می خواستم گریه کنم فرصت های بسیار گران بهائی را از دست داده بودم؟ »

  • ۹۶/۱۰/۰۵
  • همدم ماه

نظرات  (۵)

آخرش رو میشه بگی؟! :))
پاسخ:
آخرش پسره و دختره میمیرن😖😢
مرسی از لینک کتاب کاغذی 😂
بابا لنگ دراز خریدم ازش
اما چرا هزینه پست رو نگرفت؟!!!
12 تومن تخفیف خورده بود شده بود 6 تومن
همون 6 تومن رو کم کرد!
پاسخ:
خواهش میکنم
این سایتو تازه دیشب پیداش کردم 
فکر کنم هزینه پست رو موقع تحویل دادن کتاب دریافت کنند😊
نه! الان زنگ زدند گفتن که سایت مشکل داره موقع خرید هزینه پست رو نگرفته
بریزین به حساب!
پاسخ:
چقدر شد هزینه ی پستش؟ 
  • دیوانه ...
  • مث این فیلمه سلام بمبئی
    متنفرم از این داستانا عسن
    پاسخ:
    وای یکی از مزخرف ترین فیلم های که دیدم سلام بمبیی بوده😔
    13 تومن
    پاسخ:
    چقد زیاد در این صورت پس باید پست پیشتاز باشه😶|ً :
    اون تخفیفی که دادن پس برا رد گم کنیه😓

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">