افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

در روزنِ دلم نظری کن چو آفتاب ، تا آسمان نگوید که آن ماه بی وفاست....

افکار معلق

یارب از عرفان مرا پیمانه‌ای سرشار ده
چشم بینا، جان آگاه و دل بیدار ده

«صائب تبریزی»

دارالمجانین

يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۲۴ ب.ظ

خب اینم یه کتاب دیگه که بالاخره تمومش کردم ولی فکر نمی‌کردم پایانش اینقدر خنک باشه🤔

دارالمجانین نوشته ی محمد علی جمال زاده پدر داستان کوتاه در ایران در مورد یک شخصیت اصلی محمود نامی هست که خودش رو به دیوانگی میزنه 

کتاب نثر روانی داره و بسیار شیرین و طنز آمیز هست و میشه خوندش و خسته نشد 

سرشار از جملات و کنایات اصیل فارسی ولی ساده و روان هستش و آرایه های به کار رفته در اون زیبا هست و برای کسایی که می‌خوان تمرین نویسندگی بکنند هم کتاب خوبی هست به نظرم 

این کتاب رو به کسایی که غمگین و افسرده ان توصیه میکنم:دی

هرچند آخرش جالب تموم نشد و تو خماری موندم 

یکی از جملات نسبتا خوب این کتاب این جمله بود «آفت عالم و بلای جان بنی ادم همیشه نیم عقلا و نیم دیوانگان بوده اند، والا از آدم تمام عاقل و یا آدم تمام دیوانه سر سوزنی آزار نمی رسد» 

در کل از خواندنش لذت بردم شما میتونید این کتاب رو از اپلیکیشن «طاقچه » دریافت کنید 




  • ۹۶/۰۹/۱۹
  • همدم ماه

نظرات  (۱۱)

سلام

خوشبحالتون که وقت کتاب خوندن دارید :)

بعضی نویسنده ها هم دیگه شورشو در آوردند کتاب چندصد صفجه ای میخونم بعد دنبال آخرش میگردی انگار که قورتش دادند پایان باز داره عین این فیلمها یک ، دو ساعت وقتمو تلف میکنم آخرش رو هم میگذارند به عهده ی من که خودم هرطور دوست داشتم تو ذهنم بش پایان بدم خخخ :)))

عه چه جالب اتفاقا کتابی که من این روزها میخواستم بخرم و بخونم همین جزء از کل بود ولی الان قراره دوتا رمان با موضوع فلسفه به جاش بگیرم بعدا اونو میگیرم البته نویسنده اش فک کنم یه کتاب دیگه به نام ریگ روان داره ولی مثل اینکه میگن جزء از کل از اون بهتره .

موفق باشید :)
پاسخ:
سلام
آره فعلا گفتم تا وقت زیاده کتاب غیر درسی بخونم درس که نمی‌خونم:دی
آره دقیقا این کتاب این طوری یعنی باید آخرش حدس می‌زدیم آخرش محمود به بلقیس رسید و یا آیا آخرش تونست ثابت کنه که دیوونه نیست خلاصه خیلی آدم تو کفش میمونه و حس می‌کنه هنوز داستان باید ادامه داشته باشه ولی خب به نظرم این که نتیجه گیری رو برعهده ی خود خواننده  بذارن هم گاهی شیرینه :) 
من هم کتاب های فلسفی رو دوست دارم مثلا یک نمونه اش دنیای سوفی که البته کامل نخوندم:))
تعریف جز از کل رو خیلی شنیدم :) 
پایدار باشید:)


الآن صریحا جمال زاده اعلام کرده ک از من آزاری نمیرسه
پاسخ:
اتفاقا با توجه به شناختی که  از رو پست هاتون و اخلاقیاتتون تو بیان داشتم با خواندن این کتاب یاد شما میفتادم :)
چه جمله‌ی خوبی. :)
خدا رو شکر تمام دیوانه‌ام پس... :)))
پاسخ:
حالا ما یک دیوانه داریم تو بیان (با عرض معذرت از آقای دیوانه:))
حوا جان شما تمام عاقل باش تا این معما کامل بشه:)
سلام!

+همیشه اسم دارالمجانینو با مجمع دیوانگان صنعتی زاده قاطی میکنم! :|

+ بیتی که بالای قالب هس خ قشنگه.. ولی حالا چرا 36 درصد؟! یعنی میگم شاعر منظور خاصی داشته؟
پاسخ:
سلام 
وقتی این کتابو می‌خوندم همش میگفتم صنعتی زاده هم یه کتاب اینجوری داشت الان شما اسمشو یادم آوردید:)
راست میگید تا حالا دقت نکرده بودم واقعا چرا سی و شش درصد•_°
سلام
اتفاقا منم دنیای سوفی رو دارم  منتهی منم نصفه خوندم یعنی داشتم میخوندما ولی خب سال تحصیلی شروع شد منم گذاشتمش کنار تازه برای اینکه وسوسه نشم گذاشتمش تو کشو خخخ :||
دوتا کتابی هم که میخوام بخرم یکی درباره زندگی و عقاید حضرت ملاصدراست و یکی هم درباره یه دانشجو هستش با موضوع فلسفه و...
التماس دعا
پاسخ:
سلام 
چه جالب! خب بخونید این درسا که میاد و می‌ره:)) وسوسه شدم برم کاملش کنم دنیای سوفی رو:)
شماهم ماشاالله کتاب خونید :)
چشم محتاجیم به دعا
سلام 
نگید این حرفو ؛ شما دیگه چرا :|||
والا استاد درسو شروع کرده بود ها ؛ هی نامه میفرستاد تاریخ فلسفه رو داشت بش یاد می داد من دیگه از استاد اجازه گرفتم گفتم عاقا ما درس داریم باس بریم بعدا میام کلاس خصوصی بزار واس ما، دیگع سوفی سعادت همکلاسی با ما رو نداشت  ؛ علبته خوش بحال سوفی که قرعه به نام ایشون افتاد ‌.
کتاب خون !!! کی ؟! من ؟! O_o  استغفرالله ( سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر )  رکوع ؛  سبحان ربی العظیم و بحمده .
التماس دعا 
موید باشید
پاسخ:
سلام 
عجب اتفاقا همین دیشب رفتم دوباره برداشتم از اولین کلاس سوفی باهاش همراه شدم آخه دوسال قبل هضم فلسفه برام راحت نبود امید است که این بار تا آخر در کلاس سوفی بمونم:))
بله آقای سید شکست نفسی می‌فرمایید 

محتاجیم
سلامت باشید:)
+چ جااالب!

+شاعرشو نمیدونید؟
پاسخ:
دقیقا شاعرش مشخص نیست ولی الان که در این اینترنت سرچ کردم به گمانم آقای حامد قاسمی باشند .
:)
ممنون :))
پاسخ:
خواهش میکنم :)
نتونستم بخونم الان پست شما خوندم یادش افتادم😶
پاسخ:
چی رو نتونستید بخونید؟
کتاب دارالمجانین😐نصفه خوندم اصن یادم رفته بود پست شما دیدم یادم افتاد🤗
پاسخ:
آها این کتاب به خاطر ادبیات زیبا و شیرینش قابلیت اینو داره یه بار دیگه بخونمش😌
ترغیب شدم از جمال زاده هم حتما بخونم .تشکر (:
پاسخ:
همین دارالمجانینش رو خوندم  نثر قشنگی داره ولی خب چیز زیادی یاد آدم نمی‌ده 
خواهش(:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">